logo
“Amacımız yerli turistin rotasını Anadolu’nun eşsiz zenginlikteki mirasına çevirmek.”
+90 216 326 29 03
info@rotahane.com
Top

Mersin – Tarsus

1. Gün: İstanbul – Adana – Tarsus – Mersin / 05 Kasım 2019, Salı
Siz değerli misafirlerimiz ile saat 09.00’daİstanbul Havalimanı’nda buluşuyoruz. Bagaj ve bilet işlemlerimiz sonrasında TK2460 sefer sayılı 10.25 uçuşu ile Adana’ya hareket ediyoruz. Planlanan varış saatimiz 12.10’dir. Adana’ya vardığımızda bizi bekleyen aracımıza geçiyoruz ve verimli topraklarını, saklı kültürünü keşfetmek için Tarsus’a doğru yola çıkıyoruz. Gezimizin ilk durağı olarak Ashab-ı KehfMağarası’nı ziyaret ediyoruz.  Ashab-ı Kehf diye adlandırılan ve kutsal kişiler olarak bilinen, Hıristiyanlarca 7, Müslümanlarca 8 evliya olarak kabul edilen Yemliha, Mekselina, Mislina, Mernuş, Sazenuş, Debernuş ve Kefeştetayuş adındaki yedi genç ve köpekleri Kıtmir’e ait olduğu söylenen ve burada yüzyıllarca uyuduklarına inanılan mağarayı ziyaret ediyoruz. Ardından Tarsus merkeze doğru yola çıkıyoruz. Merkezde Kleopatra Kapısını görüyor ve fotoğraflıyoruz. Doğduğu yerin Tarsus olduğuna inanılan ve hristiyanlığınyayılmasında önder kabul edilen St. Paul’un evinden geriye kalan Hıristiyan hacıların ziyaret noktası olan St. Paul Kuyusu’nu ziyaret ediyoruz. Eski Tarsus sokaklarında geziyor, mimarisiyle isim yapmış Tarsus evlerini fotoğraflıyoruz. Yılanların şahı Şahmeran’ın efsanesinin geçtiği hamamı ziyaret ediyoruz. St. Daniel Peygamberin mezarının olduğuna inanılan kazı alanı gezimizin ardından Tarsus’un ünlü lezzeti havuç cezeryelerini tatma imkanımız olacak.Gezilerimizin ardından Tarsus Şelalesi’nde çay-kahve molası veriyoruz. Berdan Nehrinin oluşturduğu yaklaşık 5 metreden çok güçlü bir debiyle dökülen şelale  sadece doğasıyla değil tarihiyle de şaşırtan bir cennet köşesi. Bu doğa harikası yerde vakit geçirdikten sonrabir sonraki durağımız için yola çıkıyor ve Türk tarihinde büyük yere sahip, Çanakkale Savaşı’nın unutulmazlarından, restore edilmiş Nusret Mayın Gemisi’ni geziyoruz.Gezimizin ardından otelimize yerleşiyoruz.
2. Gün: Mersin–Adana – İstanbul /06 Kasım 2019, Çarşamba
Oteldeki kahvaltı ve çıkış işlemlerimizin ardından Mersin merkezi ve sahil boyunu panoramik geziyle geçerek Silifke’ye doğru yola devam ediyoruz. İlk olarak antik dönemde Büyük İskender’in komutanlarından Selevkos‘un kurduğu Selevkos krallığının izlerini sürüyor ve Kanlı Divane Antik Kenti'ne varıyoruz. Kaya Kabartmaları, Kiliseler, Ölüm Kulesi, Mezar yapıları ve diğer anıtsal eserleri geziyoruz. Ardından Kız Kalesi’ne doğru hareket ediyoruz ve denizin ortasına inşa edilmiş meşhur Kızkalesi’ni fotoğraflıyoruz. Bir sonraki durağımız mitolojik kasaba Narlıkuyu olacak. Burada bizi tarihin gizemli mistik kalıntısı 3 Güzeller Mozaiği bekliyor. Ardından yörük kültürünün izlerini takip ederek Narlıkuyu kasabasındadeniz kenarında akdeniz manzarası eşliğinde öğle yemeğimizi alıyoruz.  Yemek sonrası ilk durağımız  Zeus Tapınağı, Cennet - Cehennem Obrukları, Sarkıt ve Dikitleriyle ünlü Dilek Mağarası (Astım Mağarası)'dır. Doğası, şehri ikiye bölen Göksu Irmağı, farklı zengin kültürüyle mutlaka ziyaret edilmesi gereken Silifke şehrine geçiyor, panoramik olarak bölgeyi, kenti görebileceğimiz antik kaleye çıkıyoruz. Ardından Adana Havalimanı’na transferimiz sağlanıyor.Bilet ve bagaj işlemlerimizi gerçekleştiriyoruz ve TK2471 sefer sayılı 20.20 uçuşu ile İstanbul’a hareket ediyoruz. Planlanan iniş saatimiz 22.20’dir. Hayat bir yolculuktur, bir başka yolculukta yeniden görüşmek dileğiyle…

GENEL BİLGİLER

Tarsus, Mersin ilinin en doğusundaki ilçesidir. İlçe doğuda Adana, batıda Mersin merkez, kuzeyde Pozantı ve Çamlıyayla, güneyde Akdeniz ile çevrilidir. Tarihte en yaygın Kilikya olarak anılan bölgede bulunan ilçenin Hitit Uygarlığı başta olmak üzere köklü bir uygarlık geçmişi vardır.